8 Nisan 2020 Çarşamba

Aşk Sanığı


 Kitap Sipariş:

  BURADAN iSTANBULkİTAPçısı

ve

BURADAN Kitapyurdu
ve
KİTAP BURADA İdefix
ve
 KİTAP BURADA D&R

ve diğerleri....



İzan Yayıncılık, “Kitabınızı gönderin yayımlayalım” dediğinde inanmak istememiştim. Bu cümleyi kuran birçok tüccar kılıklı yayınevleriyle epey zamandır cebelleşirken…. Şaka yapıyor sandım. Sanmakta haklıydım çünkü, facebook mesajlarından esprili, şen ve “kahpe feleğin” kıçına orta parmak sallayan bir ekip olduğu anlaşılıyordu.
Dedim ki bir gün,
“Ahmet Bey, ben bu kitabı yayımlatmak için duvarları tırmalarken, bu şakanın sırası mı şimdi”.
Cevabında, gayet rahat sözcüklerle ve net olarak “şaka değil” demişti. Yine inanmama inadımı kendi içimde sürdürdüm.
Ta ki “Aşk Sanığı” kitabımızın Word dosyasını isteyip, edebiyat terazilerinde tartana, ardından kapak kompozisyonu örneğini gönderip, beğenime sunana kadar...
Geriye, kitabın taze kokusunu duymak ve ilan etmek kalıyordu. Ve beklenen sürpriz birden çıkıverdi ortaya.

Önceki kitaplarımda yaşadığım, (eskilerin deyimiyle) “Bir kitap yayımlatmak için Babı Ali Yokuşunu yıllarca tırmandım” sözünün günümüzde de liberal edebin ticari ahlakına düşmüş olması ayrı bir dertti. Bu sürpriz ile, eski deneyimlerden kalma tedirginliğin sökülüp atıldığı anı yaşamaya başladım.
Sonra düşündüm; bu arkadaşlar kitabı yayımlarken ne yiyip ne içerler, kitap özürlü bir toplumda (istisnaları ayrı tutarım) böyle bir mesleği bu tarzda icra etmenin önemli bir nedeni olmalıydı.
İdealizm?
O biraz metafiziğe kaçardı. Oysa kendileri daha realist diyalektikçi izlenimler veriyordu.
“Para Edebiyatın Genetiğini Bozar” başlıklı makaleme gösterdiği ilgiden bir ip ucu yakalamış olsam da, bir telefon konuşmamızda bu düşünceyi perçinleyen bir sözcük duymuştum. “Tamam, mesele (konu) anlaşıldı” dedim içimden. Belli ki meslek olarak seçtiği edebiyat alanında Liberal ahlakçılığın ticari saldırısına savaş açmıştı. Belki de başka nedenleri de vardı ki ayrıntıya girmemiştik.

Şimdi düşünüyorum da, Yapı Kredi Yayınları, Doğan Kitap…. Vs. gibi astronomik paralı holdinger reklam kampanyalarıyla ünlendirilen yazarlar/kitaplarla (burada da istisnaları ayrı tutuyorum), İzan Yayıncılık gibi “gariban” yayınevlerinin yayınlarından çıkan gariban kitaplar/yazarları, ön yargısız olarak karşılaştırmayı hiç denediniz mi? Ben denedim, tercihimi de çoktan kullandım.

Teşekkürler Ahmet IzanEsen Rüzgar ve kültür ekibine…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder